duminică, 5 iunie 2011

Sunteți pro sau contra sancțiunii?



Argumente PRO
Argumente CONTRA
*In afara cazurilor de violenta grava (care tin, de cele mai multe ori de competenta Politiei), in cazul comiterii de catre elevi a unor acte de violenta, prima instanta de legitimare a oricarei actiuni si sanctiuni este regulamentul scolar (document ce stipuleaza drepturile si obligatiile elevilor).
Pentru a avea efectul scontat, este necesar ca aplicarea de sanctiuni:
1.Sa fie precedata de cunoasterea de catre elevi (inca de la inceputul anului scolar), a drepturilor, obligatiilor si sanctiunilor care se aplica in cazul nerespectarii obligatiilor ce le revin in spatiul scolar.
2. Sa se aplice dupa analizarea contextului in care a fost incalcata regula de catre elev.
3. Sa se faca in acord cu contextul, forma si gravitatea faptei comise (regulii incalcate).
4. Sa se realizeze consecvent, in raport cu faptele elevilor si nediscriminatoriu.
5. Sa se faca dupa ce i se explica elevului motivul pentru care este sanctionat.
* Aplicarea neadecvata a regulamentului scolar poate avea urmari  negative neasteptate:
1.Impunerea regulilor cu forta (fara consultarea si informarea prealabila a elevilor).
2. Aplicarea  de sanctiuni fara cunoasterea contextului si partilor real implicate.
3. Inconsecventa si discriminare in aplicarea de sanctiuni (favorizarea elevilor preferati de  profesori) .
4.Etichetarea elevilor frecvent sanctionati  („elev problema”).
5.Respingerea si marginarea elevilor frecvent sanctionati de catre covarstnici.

Optez pentru necesitatea existentei unui set de sanctiuni la nivel de scoala, cu conditia ca, in aplicarea lor, cadrele didactice sa respecte ceea ce am precizat la Argumente PRO.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu